مقالات

معرفی انواع میکروفون یقه ای بلوتوثی

میکروفون یقه ای بلوتوثی

میکروفون یقه ای چیست؟

میکروفون های یقه ای را با نام های متفاوتی مانند میکروفون کلیپسی، میکروفون گیره ای، میکروفون گردنی و… نیز می شناسند. میکروفون یقه ای قطعه ای کوچک است که معمولا به وسیله یک گیره کوچک، بر روی لباس نصب می شود و می تواند صدای افراد را با کیفیت به مراتب بیشتری نسبت به میکروفون های داخلی گوشی، دوربین و … ضبط کند.

این محصول در انواع مختلف و در دسته بندی های میکروفون یقه ای بی سیم و میکروفون یقه ای با سیم وجود دارد که مدل های بی سیم به دلیل قیمت بسیار بالاتر، تنها برای تولید کننده های حرفه ای محتوا توصیه می شوند.میکروفون های یقه ای به دلیل امکان نصب بر روی لباس، می توانند در هر شرایطی برای ضبط صدای تان؛ به خصوص به منظور تولید محتوا در محیط‌های خارجی مورد استفاده قرار گیرند.

علاوه بر این، می توان میکروفون های یقه ای را برای برگزاری کلاس های آنلاین، سمینار‌های تحت شبکه، گیم روم ها و … نیز استفاده کرد. امکان نصب این نوع میکروفون به گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ، دوربین دیجیتال و … ارزش خرید آن را زیاد کرده و اگر قصد خرید میکروفون ارزان قیمت دارید، میکروفون های یقه ای بهترین گزینه برای خرید شما میباشند.

میکروفون یقه ای بلوتوث 2

میکروفون یقه ای چه کاربردی دارد؟

طیف کارایی میکروفون‌های یقه ای آن قدر گسترده است که نمی‌توان آنها را لیست کرد. در حال حاضر بیش از هر چیز از این میکروفون‌ها برای تولید محتواهای ویدیویی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید در یوتیوب یا اینستاگرام ویدیوهای آموزشی یا سرگرمی تولید کنید، بدون شک به یکی از این مدل میکروفون‌ها نیاز خواهید داشت.

علاوه بر این میکروفون‌ بی سیم یقه‌ای در سخنرانی‌ها و همایش‌ها کاربرد بسیاری دارد. شما می‌توانید از میکروفون‌های یقه‌ای در تولید انواع فیلم‌های مستند یا تئاترها نیز استفاده کنید. این میکروفون‌ها برای ضبط پادکست و انواع محتوای صوتی نیز بهترین انتخاب خواهند بود. اگر ویدیو بلاگر هستید، حتماً این میکروفون‌ها را می‌شناسید.

خواندن  تفاوت آمپلی فایر اهمی و ولتی

نکته : زمانی که از این میکروفون‌ها استفاده می‌کنید باید حواستان به شارژ باتری آنها باشد. اگر برنامه طولانی در پیش دارید حتماً اطمینان پیدا کنید که باتری میکروفون شما ساعات طولانی را پشتیبانی می‌کند.

میکروفن بلوتوثی یقه ای با سیم و بیسیم

با توجه به استقبال خوبی که از خرید این نوع میکروفن در بازار شده است امروزه شرکت های بسیاری انواع مختلفی از این میکروفن را طراحی کرده و با برندهای گوناگونی روانه بازار کرده اند. اما لازم است بدانید امروزه انواع میکروفن بلوتوثی نوع یقه ای به 2 مدل کلی میکروفن بلوتوثی با سیم و میکروفن بلوتوثی بیسیم عرضه می شود. چند نمونه از انواع میکروفن بلوتوثی برای مکان های مختلف:

  • سخنرانی در همایش ها، کنفرانس ها، سمینارها
  • استفاده به عنوان میکروفن یقه ای موبایل
  • استفاده به عنوان میکروفن بلوتوثی برای ضبط صدا در کامپیوتر
  • میکروفن بلوتوثی یقه ای برای مداحی
  • میکروفن بلوتوثی برای آموزش، ورزش و حتی اجرای موسیقی

میکروفون یقه ای بلوتوث 3

میکروفن بلوتوثی یقه ای با سیم

اگر قصد دارید یک میکروفن بلوتوثی ساده اما پرکاربرد را داشته باشید می توانید میکروفون با سیم این محصول را برای خرید انتخاب کنید. در واقع میکروفن بلوتوثی یقه ای با سیم برای وکال و سخنرانی گزینه خیلی مناسبی است که در اغلب موارد با کابلی به اندازه 120 تا 150 سانتی متر به فروش می رسد.

معمولا این نوع میکروفن های بلوتوثی از میکروفن کندانسوری ترانزیستوری تولید می شوند و دارای جک 3.5 میلیمتری صدا نیز هستند. معمولا این میکروفن ها را طوری طراحی می کنند که از یک منبع تغذیه مستقل شارژ شوند و دارای فیلترهای مختلفی باشند. از جمله:

  • فیلتر نرم کننده صدا
  • فیلتر برش فرکانس های بالا
  • فیلتر برش فرکانس های پایین

میکروفون یقه ای بلوتوث 6

میکروفن بلوتوثی یقه ای بی سیم

در صورتی که قصد خرید میکروفن بلوتوثی بیسیم را دارید لازم است بدانید فروش میکروفن بلوتوثی یقه ای بیسیم در بازار با فروش بسیار بیشتری روبرو شده است، به این دلیل که این کالا استفاده راحت تری دارد و معمولا برخی مشکلات مانند قطع شدن سیم میکروفن، دست و پا گیر بودن آن و یا محدودیت مکانی وجود ندارد بلکه می توانید تا مسافت خاصی از این میکروفن در هر شرایطی استفاده آسانی داشته باشید.

خواندن  انواع سیستم صوتی خودرو

اما لازم است بدانید این نوع میکروفن از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و حتما توصیه می شود از برندهای معتبر و باکیفیت تولید کننده این محصول را خریداری کنید. در خرید میکروفن بلوتوثی یقه ای بی سیم باید به موارد بسیاری از قبیل موارد زیر توجه کرد.

  • بهترین برند میکروفن بلوتوثی یقه ای
  • حداکثر طول بردی که میکروفن بلوتوثی بی سیم پشتیبانی می کند
  • میزان کیفیت خروجی صدا
  • کیفیت فرستنده کمری بیسیم و پشتیبانی از میکروفون
  • پشتیبانی از باند رادیویی برای پیشگیری از افت کیفیت صدا
  • کپسول کاردیوئید برای کاهش نویز و ایجاد صدای طبیعی
  • قدرت باتری و منبع تغذیه میکروفن
  • وزن و ظاهر میکروفن

میکروفون یقه ای بلوتوث

نکاتی که قبل از انتخاب میکروفون یقه ای باید بدانید

طول عمر باتری میکروفون یقه ای

عمر باتری از موارد مهمی است که هنگام انتخاب میکروفون بی سیم باید به آن توجه کنید. اگر قصد خرید میکروفون بیسیم را دارید حتما به نوع باطری و طول عمر باطری توجه کنید زیرا تمام شدن سریع باطری در زمان اجرای همایش و سمینار میتواند یک مشکل بسیار بزرگ باشد و در نهایت منجر به لغو همایش شود و این امر برای شما بسیار ناخوشایند میباشد. در حال حاضر بهترین نوع باطری های میکروفون یقه ای باطری های لیتیوم یونی میباشند.

وزن میکروفون یقه ای

وزن میکروفون نیز یکی دیگر از مواردی هست که که هنگام خرید میکروفون یقه ای حرفه ای باید به آن توجه شود، همانطور که میدانید و از نام میکروفون های یقه ای پیداست اغلب افراد میکروفون را بر روی یقه پیراهن و تیشرت خود نصب میکنند، بنابر این وزن میکروفون بسیار مهم میباشد زیرا سنگین بودن میکروفون باعث افتادگی یقه و بهم ریختن استایل شما میشود. بهترین وزن یک میکروفون یقه ای حرفه ای بین 25 تا 100 گرم میباشد.

نوع فرستنده میکروفون بیسیم

فرستنده یکی از اصلی ترین اجزای میکروفون یقه ای بیسیم میباشد، میکروفون های بیسیم با دو نوع فرستنده در بازار موجود میباشند. نوع اول این فرستنده ها کمری بوده و اندازه یک پاکت سیگار میباشند که برروی کمر نصب میشوند. و نوع دوم فرستنده ها که نسل جدید فرستنده ها میباشند داخل بدنه خود میکروفون دارند، و انتخاب کدام نوع از این فرستنده ها به سلیقه و نوع کاربری شما بستگی دارد.

خواندن  راهنمای خرید بهترین میکروفون یقه ای

میکروفون یقه ای بلوتوث 4

قیمت میکروفون یقه ای بلوتوثی

همانطور که میدانید قیمت از اصلی ترین معیار‌های خرید هر محصولی میباشد. و در مرحله اول این بودجه شماست که قبل از خرید هر محصول باید به آن توجه کنید. اما برای خرید میکروفون یقه ای سعی کنید قبل از قیمت به کیفیت محصول توجه کنید زیرا کیفیت صدای شما در تولید محتوا و سخنرانی بسیار مهم میباشد. لازم به ذکر است قیمت میکروفون های یقه ای با توجه به نوع برند، کیفیت محصول، نوع کاربری و قابلیت های محصول متفاوت میباشد.

خرید میکروفون یقه ای بلوتوثی

شما خریداران عزیز میتوانید برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات و مشاوره جهت خرید بهتر محصولات با توجه به بودجه خود با کارشناسان فروشگاه نوآهنگ در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

میکروفون یقه ای چیست؟

میکروفون یقه ای قطعه ای کوچک است که معمولا به وسیله یک گیره کوچک، بر روی لباس نصب می شود و می تواند صدای افراد را با کیفیت به مراتب بیشتری نسبت به میکروفون های داخلی گوشی، دوربین و … ضبط کند.

میکروفون یقه ای دارای چند مدل میباشد؟

این محصول در انواع مختلف و در دسته بندی های میکروفون یقه ای بی سیم و میکروفون یقه ای با سیم وجود دارد.

پرکاربردترین موارد و مکان های استفاده از میکروفون یقه ای کدامند؟

سخنرانی در همایش ها، کنفرانس ها، سمینارها
استفاده به عنوان میکروفن یقه ای موبایل
استفاده به عنوان میکروفن بلوتوثی برای ضبط صدا در کامپیوتر
میکروفن بلوتوثی یقه ای برای مداحی
میکروفن بلوتوثی برای آموزش، ورزش و حتی اجرای موسیقی

میکروفون یقه ای بلوتوثی دارای چند مدل میباشد؟

این نوع میکروفون ها دارای 2 مدل باسیم و بیسیم میباشند.

وزن مناسب میکروفون یقه ای چه مقدار میباشد؟

بهترین وزن یک میکروفون یقه ای حرفه ای بین 25 تا 100 گرم میباشد.

0 دیدگاه در “معرفی انواع میکروفون یقه ای بلوتوثی

  1. حسین گفت:

    سلام وقت بخیر
    میکروفون یقه ای بلوتوثی قابلیت ضد آب بودن داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *