مقالات

ترانس مچینگ چیست؟ وظایف و موارد استفاده از آن چیست؟

Power-Transformers

ترانس مچینگ یکی از تجهیزاتی است که هنگام نصب بلندگو به آن نیاز دارید. در واقع هرچه تعداد بلندگوهای یک مکان افزایش پیدا کند و فاصله آمپلی فایر تا بلندگو بیشتر شود، ترانس مچینگ در سیستم صوت ضروری به نظر می‌رسد.شما می توانید با توجه به نیاز خود، یکی از بهترین و بی نظیرترین انواع ترانس مچینگ های صوتی موجود در بازار را تهیه نموده و آن را به سیستم صوتی خود، متصل کنید. قیمت مربوط به ترانس مچینگ های صوتی، بسیار مناسب و متفاوت می باشد.

ترانس مچینگ چیست؟ 

یکی از مهمترین و حساس ترین قطعات مورد استفاده در سیستم های صوتی را، ترانس مچینگ شکل داده است که کاربران می توانند در صورت استفاده از بلندگوهای بیشتر در سیستم صوتی مدنظر خود، از قطعه ی یاد شده استفاده کنند. توجه نمایید که ترانس های مچینگ مجهز به یک یا چند پورت خروجی و ورودی هستند. ورودی های متعدد در قطعات یاد شده، سبب می شود که نوع توان خروجی از سیستم های صوتی ، متفاوت باشند.

اگر شما نیز قصد دارید تا بلندگوهای بسیار متعددی را، به سیستم صوتی مدنظرتان نصب کنید، پیشنهاد می شود که حتما از یک ترانس مچینگ مقاوم و باکیفیت استفاده نمایید. از مهمترین و اصلی ترین کاربرد متعلق به قطعه یاد شده، می توان به استفاده در سیستم صوتی های مدارس و دانشگاه ها، تالارهای عروسی، پادگان ها و مراسم های مختلف اشاره نمود. فراموش نکنید، در محیط هایی که نیاز دارید تا میزان صدای مربوط به سیستم صوتی تان را، افزایش دهید، بهتر است که از ترانس های مچینگ استفاده کنید.

خواندن  ۶ مورد از بهترین محصولات بلندگو سقفی بازار

با تجهیزات یاد شده می توانید بدون آسیب رساندن به بلندگوها و سیستم صوتی خود، به بهترین شکل ممکن، میزان صدای منتشر شده را، چندین برابر نمایید. شما می توانید جهت بررسی بهترین انواع ترانس مچینگ، از همین وب سایت پیش روی خود، اقدام کنید. در ادامه مقاله سعی داریم تا پاسخ بسیار مناسبی را برای سوال، وظیفه ی ترانس مچینگ چیست؟ ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

ترانس مچینگ

طریقه نصب ترانس مچینگ

جهت نصب ترانس مچینگ های صوتی به شکل صحیح، بایستی به نوع ورودی و خروجی های بلندگو و ترانس صوتی، توجه لازم را داشته باشید. همچنین جهت کسب راهنمای بیشتر در این زمینه، می توانید به دفترچه راهنمای نصب قطعات یاد شده، مراجعه کنید. یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص استفاده از ترانس مچینگ ها وجود دارد، عدم نصب قطعه ی یاد شده به آمپلی فایرها می باشد چرا که این اقدام، آسیب های بسیار زیادی را به بلندگوها و آمپلی فایرها، وارد می کند.

وظیفه ترانس مچینگ چیست؟

همانطور که در قسمت های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، ترانس مچینگ ها از مهمترین قطعات الکترونیکی مورد استفاده در بسیاری از تجهیزات صوتی می باشند.نصب و استفاده از ترانس مچینگ های صوتی در سیستم های اهمی، سبب پخش مستقیم صدا از بلندگوها می شود. یکی از مهمترین سوال هایی که ذهن خریداران قطعه ی مذکور را، به سوی خود جذب نموده است، وظیفه ی مربوط به ترانس مچینگ می باشد.

مهمترین وظایف مربوط به ترانس مچینگ های صوتی، عبارتند از:

  • جلوگیری از سوختن یونیت های تعبیه شده در بلندگوها
  • جلوگیری از وارد شدن هرگونه صدمه و آسیب به آمپلی فایرهای سیستم صوتی
  • بهبود کیفیت مربوط به صدای خروجی از بلندگوها
  • افزایش طول عمر مفید بلندگوها و سیستم صوتی
خواندن  کاربردهای آمپلی فایر اهمی ولتی

ترانس مچینگ 2

ترانس صوتی چیست؟

ترانس های صوتی به گونه ای طراحی شده اند که می توان به راحتی در قسمت خروجی بلندگوها یا محل ورودی میکروفن ها، نصب نمود. همچنین مهمترین وظیفه ی مربوط به ترانس های صوتی را، همسان سازی نمودن امپدانس ها، شکل داده است. شما در صورتی می توانید از قطعات یاد شده استفاده کنید که قصد دارید تعداد بلندگوهای سیستم صوتی خود را، افزایش دهید. همچنین تنوع مربوط به ترانس های صوتی موجود در بازار، بسیار افزایش یافته است و کاربران می توانند بهترین مدل قطعه ی مذکور را، برای سیستم صوتی خود خریداری کنند.

انواع ترانس های صوتی کدامند؟

مهمترین انواع ترانس های صوتی عرضه شده در بازار، عبارتند از:

  • ترانس های صوتی میکروفون
  • ترانس های صوتی خطی از نوع 100 ولتی
  • ترانس های صوتی افزایشی البته با دامنه فرکانس گسترده و بالا
  • ترانس های صوتی کاهشی البته با دامنه فرکانس گسترده و بالا
  • ترانس های صوتی از نوع تطبیق مقاومتی

72331_381

قیمت ترانس های مچینگ صوتی مختلف

در نظر داشته باشید که قیمت مربوط به ترانس مچینگ های عرضه شده در بازار، با توجه به مشخصات فنی و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، با یکدیگر متفاوت می باشند. همچنین برندها و شرکت های تولید کننده ترانس مچینگ صوتی نیز، تاثیر بسزایی را در قیمت نهایی و تمام شده قطعات یاد شده خواهند داشت. افرادی که قصد دارند تا بهترین مدل ترانس مچینگ صوتی مورد نیاز خود را، با کمترین و مناسب ترین قیمت ممکن تهیه کنند، می توانند چنین فرصت ارزنده ی را از دست ندهند و هم اکنون یکی از بهترین انواع قطعات مذکور را در سبد خرید خود اضافه نمایند.

خواندن  مقایسه کامل میدرنج و باند

 

جمع بندی

حال که در خصوص ترانس مچینگ صوتی، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید، می توانید به راحتی گام های مربوط به خرید آنلاین قطعه ی یاد شده را، سپری نمایید. همچنین شما می توانید قبل از اینکه سفارش مدنظر خود را به ثبت نهایی برسانید، راجع به مشخصات مربوط به انواع ترانس های مچینگ، اطلاعات ارزنده ای را به دست آورید. مطالعه پیشنهادات سایر خریداران قطعه ی یاد شده نیز می تواند کمک بزرگی را در حین خرید برای شما داشته باشد.

 

سوالات متداول

ترانس مچینگ چیست؟

هرچه تعداد بلندگوهای یک مکان افزایش پیدا کند و فاصله آمپلی فایر تا بلندگو بیشتر شود، ترانس مچینگ در سیستم صوت ضروری به نظر می‌رسد.

هنگام نصب ترانس مچینگ به چه نکته ای باید توجه داشت؟

جهت نصب ترانس مچینگ های صوتی به شکل صحیح، بایستی به نوع ورودی و خروجی های بلندگو و ترانس صوتی، توجه لازم را داشته باشید.

مهمترین وظایف یک ترانس مچینگ خوب چیست؟

جلوگیری از سوختن یونیت های تعبیه شده در بلندگوها
جلوگیری از وارد شدن هرگونه صدمه و آسیب به آمپلی فایرهای سیستم صوتی
بهبود کیفیت مربوط به صدای خروجی از بلندگوها
افزایش طول عمر مفید بلندگوها و سیستم صوتی

ترانس صوتی در کجا نصب میشود؟

ترانس های صوتی به گونه ای طراحی شده اند که می توان به راحتی در قسمت خروجی بلندگوها یا محل ورودی میکروفن ها، نصب نمود.

4 دیدگاه در “ترانس مچینگ چیست؟ وظایف و موارد استفاده از آن چیست؟

  1. زهرا گفت:

    چه زمان هایی باید از این محصول استفاده کنیم؟

    1. haghi گفت:

      سلام وقتتون بخیر، ترانس مچینگ سیم‌های مختلفی هستند که هر کدام توان و ولتاژ خاصی را نشان می‌دهند. تا حد امکان سعی کنید ترانس مچینگ نزدیک ووفر یا بوق قرار گیرد. بهترین وسیله برای وصل کردن آن هم کابل ۲ در 75/0 برق یا سیم سفید با نمره بالا است.

  2. بهرام گفت:

    مطالبی که گذاشتین بسیار خوب و کارآمد هستن ممنون

    1. haghi گفت:

      سلام ممنون خوشحالیم که از مطالب ما لذت بردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *