مقالات

اکو همراه چیست؟

اکو همراه

معرفی اکوهمراه

یکی از مهمترین تجهیزات صوتی که این روزها در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود، اکو همراه است. این وسیله را می‌توان نوعی بلندگوی قابل حمل دانست که بدون نیاز به برق کار می‌کند.(البته که مدل باسیم آن نیز موجود میباشد). باتری آن بسیار قوی است و می‌تواند در فضای باز صدا را به شکل پر قدرت پخش کند. برای راه‌اندازی اکو همراه اکتیو به آمپلی فایر نیازی نیست، زیرا بر روی خود یک تقویت کننده داخلی دارد.

این محصولات که در دو مدل اکتیو و پسیو تولید می شوند، می توانند با پخش مناسب صدا در محیط های مختلف، گزینه ای کاملا مناسب برای تمام مراکزی باشند که در خصوص ارائه خدمات جشن و خدمات مذهبی در محل اقدام می کنند.

اکو همراه

باند اکتیو

بخش بزرگی از انواع اکو همراه را محصولات باند اکتیو تشکیل می دهند. همچنین باید بدانید باندهای اکتیو به این دلیل که تمامی تجهیزات داخلی مورد نیاز خود را دارند، دیگر از آمپلی فایر استفاده نمی کنند و از این رو دارای کیفیت بسیار زیادی می باشند و می توانید از این سری محصولات استفاده داشته باشید.

باندهای اکتیو همچنین دارای صدای شفاف تر و ورودی های متعددی هستند که از ویژگی های مهم این محصولات میباشند.

این محصول به صورت شارژی به عنوان اکو همراه در بازار عرضه می شود و همچنین وجود تقویت کننده های داخلی آن باعث می شود تا به عنوان محصول بهتری نسبت به انواع باند های پسیو شناخته شود. اگر کیفیت صدا برای شما اهمیت دارد و از صدای پس زمینه ای مانند صدای موسیقی می خواهید استفاده داشته باشید، باند اکتیو می تواند گزینه ای مناسب برای شما به شمار رود.

خواندن  معرفی انواع میکروفون یقه ای بلوتوثی

باند پسیو

از اکو همراه به صورت باند پسیو بیشتر برای سخنرانی در اجتماعات استفاده میشود . در صورتی که تصمیم دارید از انواع باند پسیو استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که از آمپلی فایر و میکروفون خوب و با کیفیت استفاده کنید تا صدای شفاف تر و رسا تری به گوش شنونده برسد.

پس بر خلاف باند اکتیو که بیشتر به عنوان اکو همراه برای افراد مبتدی و غیر حرفه ای مورد استفاده است و می تواند صدای شفافی را ارائه دهد. باند پسیو با قیمت پایین تر به عنوان اکو همراه برای کسانی مورد استفاده قرار می گیرد که می توانند تنظیمات مورد نیاز باند را به صورت دستی انجام دهند.

 

اکو همراه 5

مزایای استفاده از اکوهمراه

از مزایای اکو همراه می‌توان به پشتیبانی از SD کارت و فلش مموری اشاره کرد. شما می‌توانید این‌ها را به طور مستقیم به دستگاه وصل کنید تا فایل‌ها از طریق اکو همراه حرفه ای شما پخش شوند. همچنین وسایلی مانند تلفن همراه و کابل AUX نیز به دستگاه وصل می‌شوند. به‌علاوه، شما می‌توانید با یک اکو همراه خوب، صدای خروجی را تنظیم کنید. یعنی زیر و بم بودن صدا قابل تغییر است. هنگام کار با میکروفون و حتی به صورت دستی نیز افکت اضافه می‌شود.

این سیستم ها همچنین به دو دسته سیستم های همراه بی سیم و دسته ی دوم سیستم هایی که با اتصال به برق کار می کنند تقسیم میشوند که شما با توجه به نیاز خود می توانید از آنها استفاده کنید.

تفاوت اکو همراه و اکو پرتابل

به طورکلی سایز های کوچک تر که وزن کمتری هم دارند و اغلب داخل کیف های دوشی مخصوص قرار می گیرند، اکو همراه نام دارند و به سایز های بزرگتر آن که بلندگو داخلی بزرگتر و وزن بیشتری دارند، اکو پرتابل گفته می شود.

خواندن  بهترین سیستم صوتی خانگی 2024

اکو همراه 3

نکات مهم هنگام خرید اکوهمراه و پرتابل شارژی

فراموش نکنید که فاکتورهای زیادی برای خرید و انتخاب اکو همراه و پرتابل شارژی خوب وجود دارد که در اینجا ما مهمترین نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

کیفیت صدا

نخستین نکته ای که هنگام خرید هرنوع محصول صوتی باید به آن توجه کنیم کیفیت صدای آن می‌باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که هرچند برخی از این محصولات، اکوهمراه و پرتابل شارژی ارزان محسوب می‌شوند اما دارای کیفیت صدای بالایی هستند.

تنظیمات صدا

هر فرد دارای تن صدای خاصی است که باید متناسب با آن صدای بم و زیر را تنظیم کرد. در نتیجه داشتن قابلیت‌های تنظیم صدا مانند صدای بم و صدای اکو اهمیت فراوانی دارد. در هنگام خرید حتما به این قابلیت‌ها توجه کرده و ببینید که وسیله مورد نظر تا چه میزان قابلیت‌های تنظیم صدا را در اختیارتان قرار خواهد داد.

ابعاد

مورد بعدی که باید به آن دقت کنید، ابعاد است. با توجه به تعداد ساعت‌های استفاده از اکو همراه و پرتابل شارژی خود و محل قرارگیری آن شما می‌توانید اقدام به خرید اکو همراه مینی یا بزرگ کنید. اکو پرتابل برای استفاده در ایستگاه‌های صلواتی مناسب است. این محصولات در ابعاد مختلفی مانند 5 اینچ، 6 اینچ، 8 اینچ، 12 اینچ و 12+6 اینچ به فروش می ‌رسند.

باتری

بابت شارژ باتری اصلا نگران نباشید، زیرا با خرید اکو همراه مرغوب مشکلی پیش نخواهد آمد و باتری‌ها شارژ زیادی را در خود نگه می‌دارند.

هدف از خرید اکو پرتابل این است تا بتوان در هر جایی که انرژی برق و دستگاه‌های مختلف برای پخش صدا وجود ندارد را استفاده کرد. بنابراین واضح است که در هنگام خرید باید به قابلیت شارژی بودن آن توجه داشته باشید. باتری‌های این وسیله به طور متوسط توانی در حدود 2000 تا 7000 میلی آمپر ساعت را دارند که برای استفاده طولانی مدت کاملاً پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

خواندن  مهمترین مزیت بلندگوی سقفی چیست؟

هنگامی که باتری در حال تخلیه است، چراغ‌های باتری به حالت هشدار درآمده و اخطار می‌زنند. در نتیجه شما متوجه تمام شدن آن خواهید شد. برای شارژ کامل نیز باید به چراغ‌ها دقت کنید تا تمامی آن‌ها روشن باشند، سپس باید سیم را از پریز بکشید.

برخی از این دستگاه‌ها علاوه بر قابلیت شارژی بودن این امکان را دارند که بتوانید با اتصال مستقیم به برق شهری و بدون نیاز به مصرف باتری از آن نیز استفاده کنید که برای نگهداری شارژ باتری برای مکان‌هایی مثل مسافرت گروهی که امکان دسترسی به برق فراهم نیست مناسب هستند. البته سعی کنید حتما از باتری استفاده کنید تا عمر آن کاهش پیدا نکند.

اکو همراه چمدانی

قیمت اکو همراه

قیمت مناسب بلندگو قابل حمل (اکو پرتابل) یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب و خرید آن محسوب می‌شود. شما با خرید اکوهمراه خوب می‌توانید بسیاری از نیازهای خود را برطرف کنید.

شما خریداران عزیز برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما فروشگاه اکونوآهنگ با ما در تماس باشید.

خرید اکو همراه

شاید خرید یک مکیسر،پاور میکسر و میکروفن کار نسبتا سخت تری به لحاظ پیچیده بودن داشته باشد اما خرید اکوهمراه و باند های پرتابل با توجه به سیستم و اجزای ساده تری که نسبت به بقیه تجهیزات صوتی و همچنین شناخته شدن این لوازم در بازار تجهیزات صوتی توسط اکثر افراد دارد راحت تر به نظر می رسد. شما میتوانید این محصولات را از فروشگاه اکو نوآهنگ به راحتی خریداری بفرمائید.

1 دیدگاه در “اکو همراه چیست؟

  1. mohammad گفت:

    سلام
    اکو همراه چند نوع تولید میشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *